Keadaan benji setelah dihukum penjara, sungguh menyedihkan





Komen tentang video : (atau scroll ke bawah terus tonton video) Keadaan benjy setelah dihukum penjara, sungguh menyedihkanBenjy di Penjara 11 tahun dan denda RM312,539 Pelakon Malaysia, Khaeryll Benjamin Ibrahim atau lebih dikenali Benjy, dihukum penjara 11 tahun selepas didapati bersalah menyeludup dadah jenis kristal methamphetamine atau shabu di dalam duburnya ketika berkunjung ke pulau Sumatera April lalu tahun lalu.

Memetik laporan AFP, selain hukuman itu, ketua hakim, Prasetyo Wibowo mengarahkan aktor berusia 38 tahun itu membayar denda berjumlah AS$74,000 (RM312,539) oleh Mahkamah Daerah Medan. Hukuman penjara itu lebih rendah berbanding 14 tahun dicadangkan pendakwa raya selain terlepas dari hukuman mati.Benjy, anak sulung pelakon lagenda Malaysia, Allahyarhamah Azean Irdawaty yang meninggal dunia akibat kanser pada 17 Disember 2013.

Memetik laporan media sebelum ini, benjy dikatakan terpedaya dengan sendikit penyeludupan memandangkan beliau sebelum ini pernah dihukum atas kesalahan sama.Benarkah benjy buat perkara tersebut atau ada orang lain yang mahu jatuhkan atau kenekan dia? Itu hanya tuhan yang tahu.. Kita sebagai manusia hanya mampu mengikut undang undang sesebuah negara.

Lihatlah keadaan benjy sekarang, tidak terurus, kusut masai. Jika beliau memang bersalah, mki berharap beliau berubah lah. Selepas di bebaskan kelak. Dan tidak buat apa apa kesalahan jenayah seperti dahulu. Sepatotnya anak seni haruslah menjadi contoh tauladan yg baik kepada masyarAkat.
Sekian sahaja.
Sila tonton video:

Like facebook fan page untuk dapatkan info terkini:


1 JUTA LIKE SUPPORT TUN Dr MAHATIR MOHAMAD