Video : 8 tahun tak 'rasa' anu lelaki, Janda melayu lakukan sesuatu memalukan ketika Live





Malaysia hari ini semakin pelik daripada usia kanak-kanak hinggalah ke usia tua bangka!. Sibuk mencari populariti bodoh demi mendapat perhatian netizen.Hal ini disebabkan syarat mahu popular dan mendapat perhatian perlulah jadi bodoh. Apabila sudah popular mereka akan dijemput oleh Astro dan semakin terkenal boleh mengalahkan Ahmad Maslan.Jadi tidak hairanlah mengapa video dibawah menjadi tular di laman sosial. Sambil membuat perbandingan dengan Datuk Vida janda melayu ini seolah-olah tiada maruah apabila mengaku 8 tahun tak rasa anu lelaki sambil tangannya ala-ala lancap lihat video penuh dibawah

Diharap perkara-perkara bodoh seperti ini dapat perhatian di peringkat barisan kepimpinan kerajaan yang baru. Bahaya jika ia berterusan kerana boleh merosakan akhlak melayu dan islam .

Usia 40 tahun bukan lagi masa ikut nafsu

USIA dewasa ialah fasa yang paling penting di dalam kehidupan manusia kerana Rasulullah SAW dipertanggungjawabkan menjadi Nabi mencecah umur 40 tahun. Namun mengikut Barat, usia sebegini permulaan bagi pengembaraan kehidupan yang berbeza dengan umat Islam yang menganggapnya tempoh manusia perlu merancang kehidupan supaya menjadi tetap dan lurus.
Umat Islam dinasihatkan tidak lagi leka dan hanyut dengan kesibukan dunia yang sementara, sebaliknya perlu menyibukkan diri untuk perjalanan selepas mati. Bagaimanapun, mereka yang sudah mencapai usia 40, masih mengejar kemewahan, baru mula mengecapi kebahagiaan dan sibuk menguruskan kehidupan.

Saat penting kehidupan

Pada usia ini, akan kelihatan sama ada kita akan lebih banyak melakukan kebaikan atau kejahatan dan menuju syurga atau neraka selepas melalui saat penting dalam kehidupan antara usia 20 hingga 40.Ada ulama berpandangan sekiranya setelah mencecah usia itu, amal kebaikannya tidak mengatasi kejahatannya, maka syaitan akan menyapu wajahnya sambil berikrar, “Demi ayahku, wajah ini tidak akan terlepas daripadaku.” Malah usia itu menjadi penentuan bagi perjalanan hidup manusia sama ada diilhamkan memilih jalan baik atau sebaliknya.

Berdasarkan perkongsian Ustaz Ahmad Dusuki Abdul Rani menerusi slot Mau’izati di IKIMfm, apabila seseorang menyedari sedang menuju jalan ke neraka, dia perlu mengubah cara hidup dengan segera kerana tempoh itu bermakna dia hanya selangkah jaraknya dengan kematian.Tidak kurang juga kembali menghadap Allah pada usia begini, berpunca pelbagai penyakit dan kemalangan tidak disangka, malah ada yang tidak mampu bangun selepas tidur kerana masanya sudah tiba.

Alangkah rugi manusia yang masih asyik dengan kelekaan dunia seperti diingatkan Allah SWT: “Dan mereka menjerit-jerit di dalam neraka itu (sambil merayu): ‘Wahai Tuhan kami, keluarkanlah kami (dari azab ini); kami akan mengerjakan amal soleh, yang lain dari apa kami pernah kerjakan.’ (Lalu Allah menempelak mereka): ‘Bukankah Kami melanjutkan umur kamu dan memberikan masa yang cukup untuk berfikir dan beringat padanya oleh sesiapa yang suka berfikir dan beringat? Dan kamu pula didatangi rasul (Kami) yang memberi amaran. Oleh itu, rasailah (azab seksa), kerana orang yang zalim tidak akan beroleh sesiapa pun dapat memberikan pertolongan.” (Al-Faatir, ayat 37)

Perjalanan menuju akhirat

Sesungguhnya, janggal sekiranya pada usia mencecah 40 tahun, manusia masih tidak menghadiri majlis ilmu, menghampiri al-Quran dan tidak bergaul dengan jemaah baik kerana peringatan demi peringatan sudah diberi Allah SWT kepada mereka termasuk iktibar yang mampu diperoleh daripada orang di sekeliling.

Sheikh Abdul Wahab Al-Sya’rani dalam kitabnya al-Bahrul Maurud, menyebut apabila usia manusia mencecah 40 tahun, berjanjilah dengan diri supaya melipat tikar dan bantal dengan serta-merta serta ingatlah mereka dalam perjalanan menuju akhirat. Setiap nafas disedut tidak lagi dipergunakan untuk kepentingan dunia sama sekali, di samping mengira setiap detik melebihi usia 40 tahun menyamai tempoh 100 tahun sebelumnya.

Persiap diri bawa bekalan

Selepas mencapai usia 40 tahun, tiada lagi masa beristirahat atau mengejar urusan dunia kerana masa semakin suntuk, malah kematian semakin hampir tiba. Manusia paling cerdik, mereka yang mempersiapkan diri dan membawa bekalan untuk menempuhi kehidupan sesudah kematian.Orang paling bodoh pula, mereka yang masih mengikut hawa nafsu dan meletakkan angan-angan kepada Allah SWT.Imam Syafie apabila mencecah usianya 40 tahun, akan membawa tongkat sebagai peringatan beliau sedang menuju akhirat.

Jadikanlah amalan mereka yang mencecah usia 40 tahun dengan sentiasa berdoa, “Wahai Tuhanku, lapangkanlah pada diriku rasa bersyukur pada nikmat yang Engkau kurniakan dan ke atas ibu bapaku yang sentiasa mendidikku serta aku ingin sentiasa didorong melakukan amalan salih yang Kamu redai.”



1 JUTA LIKE SUPPORT TUN Dr MAHATIR MOHAMAD